Job crafting to nowy trend w zarządzaniu. Zwiększa motywację do pracy i kreatywność pracowników oraz chroni ich przed wypaleniem. Pracodawcom zaś pomaga utrzymać stabilny zespół, poprawić efektywność i atmosferę
Pracodawcy marzą, by mieć zaangażowanych, odpowiedzialnych, lojalnych i dobrze zmotywowanych pracowników, bo tacy pracują bardziej efektywnie, a to przekłada się na wyniki finansowe firmy. Problem w tym, że według badania Instytutu Gallupa z 2017 r. tylko 13 proc. pracowników na świecie angażuje się w swoją pracę. Pracodawcy wraz z psychologami biznesu poszukują metod zwiększających zaangażowanie zespołu. – Badania pokazują, że benefity takie jak darmowe obiady, owoce, dostęp do strefy relaksu w czasie godzin pracy oraz karnety do fitness klubów z czasem przestają wystarczać. Podobnie jak premie motywacyjne i nagrody w postaci zagranicznych wyjazdów – mówi dr Malwina Puchalska-Kamińska, psycholożka, trenerka biznesu, wykładowczyni SWPS. Pracownicy często pragną czegoś więcej. Chcą mieć poczucie sensu pracy. W tym pomóc może job crafting.
Pełen link do artykuły w Newsweek z udziałem Iwony Firmanty ukłazał się pod tym (link)„em