- Można zmotywować każdego do efektywnego wykonania zadań (błąd np. nie da się zmotywować kogoś kto jest wypalony zawodowo).
- Motywują nas tylko pieniądze (błąd np. zależy to od naszego systemu wartości oraz aktualnej sytuacji głównie osobistej).
- Jeżeli pracownik ma niskie wyniki jakości pracy, to na pewno chodzi o jego motywację (błąd np. może źle zrozumiał zadanie, źle zostało mu ono zdelegowane).
- Ludzie są z natury leniwi (błąd generalizacji).
- Atmosfera w zespole nie wpływa na motywację zespołu (błąd bo warunki w jakich się pracuje wpływa na postawę pracownika mimo posiadania wysokich umiejętności i wiedzy).
- Motywowanie pracownika nie wymaga przygotowania (błąd bo im lepiej się przygotujemy tym większy sukces osiągniemy).
- Motywując pracownika nie trzeba wymieniać jego sukcesów czy porażek (błąd bo im bardziej odnośmy się do efektów pracy danej osoby, to tym bardziej odczuwa ważność danej rozmowy).
- Motywując innych, sami możemy mieć niski poziom motywacji (błąd bo nasza postawa wpływa na naszą komunikację werbalną i niewerbalną).
- Można motywować innych do tak (błąd bo im bardziej motywując kogoś na dany cel, tym większa szansa, że zwiększy się jego zaangażowanie w danej materii).
- Motywacja jest stała (błąd bo jest jak synusoida, chyba, że robimy coś co wprowadza nas w stan „flow”).
Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwych błędów. Zapisz się na indywidualną sesję abyśmy omówili Twoje potrzeby.
Pozdrawiam serdecznie,
Iwona Firmanty
Psycholog, Socjolog, Trener, Certyfikowany Coach ICC