9 grudnia, 2020

Jak zachować się podczas oceny okresowej?

Sprawdź, jak przygotować się do oceny okresowej. W tym artykule natomiast, skupimy się na Twojej marce osobistej oraz na przebiegu spotkania. Z mojego artykułu dowiesz się, jak zachować się podczas oceny okresowej.

Przedstawione wskazówki są wynikiem mojej codziennej pracy z klientami. Jestem coachem, psychologiem, socjologiem i trenerem biznesu. Założyłam firmę szkoleniową i z każdym rokiem, mam coraz większe grono zaufanych klientów, którzy sprawdzili w praktyce moje kompetencje. Prowadzę szkolenia dla szefów i ich pracowników. Pomagam klientom przeciwdziałać frustracji wynikającej z tego, że nie dbają w sposób świadomy o swoje interesy. Pomagam szefom nie tracić cennych pracowników, których w porę nie docenili. Parę lat temu sama pracowałam w dziale HR pewnej korporacji. Gdybym miała wówczas taką wiedzę, którą chcę podzielić się z Tobą w poniższych sugestiach, z pewnością moja świadomość możliwości rozmowy okresowej byłaby znacznie większa.

Co zabrać ze sobą na rozmowę oceniającą?

  1. Formularz oceny celów biznesowych.
  2. Rozpisane wszelkie Twoje dotychczasowe sukcesy ustawione zgodnie z listą priorytetów – miej je wydrukowane zarówno w wersji dla siebie, jak i w wersji dla szefa .
  3. Owa lista powinna zawierać informacje finansowe pod kątem zysków i oszczędności dla organizacji.

9 wskazówek, jak zachować się na ocenie okresowej

  1. Pamiętaj, że podczas rozmowy skupiamy się na początku oraz na podsumowaniu spotkania.
  2. Rozmowę rozpoczyna gospodarz, czyli Twój przełożony.
  3. Dobrze widziane jest wymienienie kilku niezobowiązujących rozgrzewaczy języka, czyli tzw. small talk (określenie zgodnie z kodeksem savoir-vivre).
  4. Nigdy nie wyrażaj się negatywnie o firmie, innych współpracownikach lub podwykonawcach.
  5. Pamiętaj, aby podczas rozmowy, przede wszystkim skupiać się na używaniu pozytywnych skojarzeń i wymienianiu zysków, które przynosisz dla firmy.
  6. Dosyć trudno jest szybko znaleźć pracownika, który spełnia wszystkie wymagania firmy, wdrożyć go na nowe stanowisko. Znacznie łatwiej, ekonomiczniej i szybciej jest zadbać o interes pracownika, który też sam umie o to prosić, a nie czeka, aż ktoś się nim zainteresuje.
  7. Podczas rozmowy pamiętaj, aby każde działania określić w czasie i precyzyjnie nadawać przewidywany termin wykonania oraz o terminy pytać przełożonego.
  8. Na wyraźne zakończenie przez przełożonego spotkania oczywiście podziękuj za uwagę i przekaż pozytywną wizję dalszej współpracy.
  9. Po przemyśleniu spotkania, zapisz sobie wszystkie własne dobre rady, aby pamiętać o nich następnym razem.

Pamiętaj: powyższe sugestie należy dopasować do własnej sytuacji zawodowej. Są one jedynie zbiorem obserwacji i źródłem motywacji dla pracownika oraz pracodawcy.

Chcesz przetestować się w praktyce? Zapraszam na sesję job coachingową, lub konsultację HR.

Pozdrawiam,

Iwona Firmanty

Coach ICC, Psycholog, Socjolog, Trener biznesu

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Ostatnie Wpisy

Social Media

Przeczytaj również:

Iwona Firmanty

Wartość feedback i ważność feedforward

Feedforward skupia się na przyszłości. Marshall Goldsmith, w swojej książce „What Got You Here Won’t Get You There”, przekonuje, że to właśnie feedforward powinien być głównym narzędziem w naszej praktyce życia zawodowego i osobistego, gdyż wzmacnia myślenie przyczynowo – skutkowe.

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak zbudować swoją markę w organizacji

Kreuj wizerunek profesjonalisty i buduj swoją markę wewnątrz organizacji. Kluczem jest świadomość własnych kompetencji, pewność siebie, asertywność, umiejętność autoprezentacji. Zastanów się, czy wiesz… : Jak

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak przygotować spotkanie biznesowe

Spotkania biznesowe są okazją do osiągania różnych celów. Poza skupianiem się na interesach stron, warto również świadomie kształtować komunikację interpersonalną. To dzięki spotkaniom na żywo

czytaj dalej »