31 stycznia, 2020

Asertywność. Jak ją dobrze zrozumieć i dążyć do budowania świadomości?

Jak rozumieć asertywność?

Każdy z nas rodzi się asertywny. Od samego początku natura
dała nam potencjał do wyrażania naszych potrzeb. To dzięki sile Twojej
komunikacji, Twoi opiekunowie rozumieli, że czegoś potrzebujesz. Każdy z nas
głośniej lub ciszej prosił o jedzenie, przytulenie itp.

Jesteś asertywny. Masz ten potencjał w sobie.

To co przeżyłeś w swoim życiu oraz jaką posiadasz osobowość, ma wpływ na Twój dzisiejszy poziom asertywności.

Asertywność to nic
innego jak komunikowanie właśnych potrzeb z poczuciem, że masz do nich prawo.

  • Osoba asertywna myśli o
    sobie, że jest ok. Otoczenie też tak postrzega, więc nie
    krępuje się prosić o to, czego potrzebuje.
  • Osoba
  • asertywna skupia się na tym, czego potrzebuje oraz analizuje w jaki sposób
    może to osiągnąć.
  • Osoba
    asertywna nie rości sobie praw.
  • Osoba
    asertywna nie zabiera komuś.
  • Osoba
    asertywna nie czeka, aż ktoś sie domyśli.
  • Osoba
    asertywna nie ma pretensji do świata, że coś mu ktoś zabrał.
  • Osoba
    asertywna nie manipuluje.
  • Osoba
    asertywna komunikuje swoje potrzeby z szacunkiem do siebie i do otoczenia.
  • Oosba
    asertywna wyznacza granice. jeśli coś się jej nie podoba.
  • Osoba
    asertywna uczy się na własnych błędach. Może dwa razy przeżyć niemiłą dla
    siebie sytuację, ale z pewnoścą za trzecim razem będzie wstanie
    przewidzieć co należy zrobić.

Wszystko co kiedyś,
czy też dziś przeżywasz, może mieć wpływ na Twój poziom asertywności.

Bez względu na to, co
przeżyłeś,  podczas szkoleń, sesji coachinowych, sesji z psychologiem
czy też nawet lektury różnych książek i opracowań, możesz każdego dnia zwiększać
swój poziom asertywności.

To nad czym warto się zastanowić, troszcząc się o swój poziom asertywności
to:

  • Kiedy możesz nieświadomie zachowywać się agresywnie, biernoagresywnie, ulegle,
    manipulacyjnie czy też asertywnie.
  • Jaki jest Twój wewnętrzny monolog? Czy wierzysz w siebie, czy też Twoje myśli
    pomniejszą codziennie Twoją pewność siebie?
  • Czy wyrażasz swoje potrzeby?
  • Jakie masz opinie i przekonania?
  • Czy wyrażasz swoje negatywne odczucia i dbasz o to by ich w sobie nie blokować?
  • Czy dbasz o pozytywną energię w Twoim otoczeniu?
  • Jak reagujesz na krytykę i atak?
  • Jak przyjmujesz oceny?
  • Czy bronisz swoich praw?

Warto robić sobie taki cotygodniowy przegląd i zatrzymać się na chwilę.

Więcej informacji na temat asertywności dowiesz się na szkoleniu: SZKOLENIE ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE jak właściwe rozumieć asertywność, bierność, agresywność oraz realizować swoje potrzeby radząc sobie z manipulacjami otoczenia

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Przeczytaj również:

Iwona Firmanty

Poznaj feedforward

Feedforward skupia się na przyszłości. Marshall Goldsmith, w swojej książce „What Got You Here Won’t Get You There”, przekonuje, że to właśnie feedforward powinien być głównym narzędziem w naszej praktyce życia zawodowego i osobistego, gdyż wzmacnia myślenie przyczynowo – skutkowe.

czytaj dalej »