4 lutego, 2020

Ćwiczenia work-life balance – jak zachować zdrowie psychiczne i fizyczne?

Work-life balance to koncepcja zarządzania czasem, stawiająca za cel odnalezienie równowagi pomiędzy “pracą” (kariera i ambicja) a życiem prywatnym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość). Warto wiedzieć, jak o siebie zadbać, aby być zdrowym na ciele i duchu. Poznaj praktyczne i proste ćwiczenia Work-life balance.

Kiedy potrzebujesz przerwy, a nie możesz pozwolić sobie na urlop, zadbaj o swój Work-Life Balance.

Ćwiczenia Work-life balance: Relaksująca plaża:

  • Wyobraź sobie jak leżysz na plaży na ciepłym, ale niegorącym piasku.
  • Wiatr delikatnie muska Twoją skórę.
  • Słońce przyjemnie Cię rozgrzewa, ale nie na tyle, by było Ci gorąco.
  • Leżysz pod palmą i jej liście delikatnie szeleszczą nad Twoją głową.
  • Popijasz ulubiony drink.
  • W tle słychać szum morza…
  • Jest przyjemnie i czujesz się zrelaksowany. Och jak przyjemnie…

Każdy z nas wie, że gdy mamy dobry humor to wszystko zaczyna nam się układać. Jesteśmy milsi dla siebie, dla naszych bliskich, dla otoczenia. Pobudza się nasza kreatywność, a przede wszystkim chęć działania. Zyskuje też na tym nasze ciało, które wzmacnia się poprzez pozytywne odczucia.

Ćwiczenia Work-life balance: Pozytywne bujanie:

  • Znajdź wygodne dla Ciebie miejsce.
  • Zamknij oczy.
  • Pomyśl o Twojej przyszłości.
  • Wyobraź sobie to, co chcesz, aby dało Tobie życie.
  • Wyobraź sobie, że ziściły się Twoje plany i marzenia.
  • Pobujaj sobie ok. 20 minut.
  • Otwórz oczy i opisz, jak się poczułeś.
  • Zapisz sobie to, co już możesz zrobić by czuć się tak, jak Ty chcesz.
  • Co kilka dni przeglądaj swoje zapiski.
  • Utrwal w sobie nawyk pozytywnego bujania.

Dowiedz się jak zarządzać swoim życiem by mieć czas dla siebie. Dzięki temu poczujesz się pewniejszy siebie i szczęśliwszy.

Pozdrawiam,

Iwona Firmanty

Coach ICC/Trener/Psycholog/Socjolog

iwonafirmanty@humanskills.pl

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Ostatnie Wpisy

Social Media

Przeczytaj również:

Iwona Firmanty

Wartość feedback i ważność feedforward

Feedforward skupia się na przyszłości. Marshall Goldsmith, w swojej książce „What Got You Here Won’t Get You There”, przekonuje, że to właśnie feedforward powinien być głównym narzędziem w naszej praktyce życia zawodowego i osobistego, gdyż wzmacnia myślenie przyczynowo – skutkowe.

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak zbudować swoją markę w organizacji

Kreuj wizerunek profesjonalisty i buduj swoją markę wewnątrz organizacji. Kluczem jest świadomość własnych kompetencji, pewność siebie, asertywność, umiejętność autoprezentacji. Zastanów się, czy wiesz… : Jak

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak przygotować spotkanie biznesowe

Spotkania biznesowe są okazją do osiągania różnych celów. Poza skupianiem się na interesach stron, warto również świadomie kształtować komunikację interpersonalną. To dzięki spotkaniom na żywo

czytaj dalej »