4 lutego, 2020

Ćwiczenia work-life balance – jak zachować zdrowie psychiczne i fizyczne?

Work-life balance to koncepcja zarządzania czasem, stawiająca za cel odnalezienie równowagi pomiędzy “pracą” (kariera i ambicja) a życiem prywatnym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość). Warto wiedzieć, jak o siebie zadbać, aby być zdrowym na ciele i duchu. Poznaj praktyczne i proste ćwiczenia Work-life balance.

Kiedy potrzebujesz przerwy, a nie możesz pozwolić sobie na urlop, zadbaj o swój Work-Life Balance.

Ćwiczenia Work-life balance: Relaksująca plaża:

  • Wyobraź sobie jak leżysz na plaży na ciepłym, ale niegorącym piasku.
  • Wiatr delikatnie muska Twoją skórę.
  • Słońce przyjemnie Cię rozgrzewa, ale nie na tyle, by było Ci gorąco.
  • Leżysz pod palmą i jej liście delikatnie szeleszczą nad Twoją głową.
  • Popijasz ulubiony drink.
  • W tle słychać szum morza…
  • Jest przyjemnie i czujesz się zrelaksowany. Och jak przyjemnie…

Każdy z nas wie, że gdy mamy dobry humor to wszystko zaczyna nam się układać. Jesteśmy milsi dla siebie, dla naszych bliskich, dla otoczenia. Pobudza się nasza kreatywność, a przede wszystkim chęć działania. Zyskuje też na tym nasze ciało, które wzmacnia się poprzez pozytywne odczucia.

Ćwiczenia Work-life balance: Pozytywne bujanie:

  • Znajdź wygodne dla Ciebie miejsce.
  • Zamknij oczy.
  • Pomyśl o Twojej przyszłości.
  • Wyobraź sobie to, co chcesz, aby dało Tobie życie.
  • Wyobraź sobie, że ziściły się Twoje plany i marzenia.
  • Pobujaj sobie ok. 20 minut.
  • Otwórz oczy i opisz, jak się poczułeś.
  • Zapisz sobie to, co już możesz zrobić by czuć się tak, jak Ty chcesz.
  • Co kilka dni przeglądaj swoje zapiski.
  • Utrwal w sobie nawyk pozytywnego bujania.

Dowiedz się jak zarządzać swoim życiem by mieć czas dla siebie. Dzięki temu poczujesz się pewniejszy siebie i szczęśliwszy.

Pozdrawiam,

Iwona Firmanty

Coach ICC/Trener/Psycholog/Socjolog

iwonafirmanty@humanskills.pl

 

Może mogę Cię w czym wesprzeć?

Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Przeczytaj również:

jak delegować zadania
Iwona Firmanty

Jak delegować zadania?

Nie wszyscy menedżerowie wiedzą jak delegować zadania swoim pracownikom. Bywa, że działają zbyt chaotycznie i bez właściwych założeń. Delegowanie zadań i odpowiedzialności jest jednym z

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak odnosić swoje sukcesy?

Poznaj wskazówki do tego jak odnosić sukcesy, wzmacniaj swój potencjał. Przeczytaj o wynikach ciekawego badania psychologicznego nad tym, jak przekonania o tym, czym jest inteligencja, wpływają na zachowanie.

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Wartość feedback i ważność feedforward

Feedforward skupia się na przyszłości. Marshall Goldsmith, w swojej książce „What Got You Here Won’t Get You There”, przekonuje, że to właśnie feedforward powinien być głównym narzędziem w naszej praktyce życia zawodowego i osobistego, gdyż wzmacnia myślenie przyczynowo – skutkowe.

czytaj dalej »