3 lutego, 2020

Employer branding – wizerunek pracodawcy

W jakim celu warto budować wizerunek pracodawcy? Czy jest to łatwy proces? Czy warto zajmować się employer brandingiem, bez posiadania wiedzy eksperckiej?

  1. Aż 86 % polskich firm uważa, że posiadanie atrakcyjnej marki pracodawcy ułatwia przyciąganie talentów i uspójnia komunikację. (Raport Employer w Polsce 2017, HRM Institute).
  2. 71% polskich firm twierdzi, że posiadanie atrakcyjnej marki obniża koszty rekrutacji. (Raport Employer w Polsce 2017, HRM Institute).
  3. 19 % polskich firm wie, że nie znajduje właściwych kandydatów, ponieważ ich reputacja i wizerunek nie są wystarczająco atrakcyjne.

Warto, aby employer branding skupiał się na pobudzaniu emocji – tym torem podążają najlepsze marki takie jak Apple czy Google, które z ogromnym sukcesem przyciągają klientów i kandydatów.

Pamiętaj, że klienci Twojej marki bywają najcenniejszym źródłem informacji o Twojej firmie. Tak samo Twoi pracownicy.

Employer Value Proposition (EVP) to unikalny zestaw ofert, skojarzeń, wartości, które najbardziej trafnie i pozytywnie oddziałują na klienta. Warto by EVP było atrakcyjne, prawdziwe, wiarygodne, wyraziste i unikalne. Powinno być ono obecne zarówno w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, jak i w działaniach przedsiębiorstwa, jego kulturze organizacyjnej.

Jeżeli masz wpływ na budowanie wizerunku Twojej marki pracodawcy to zastanów się:

  1. Jak aktualnie promuje się Twoja marka i jak chce się promować?
  2. Jaką historię kontaktu z Twoją marką, jej usługami i produktami mają Twoi klienci, pracownicy i kandydaci?
  3. Jak aktualnie oceniasz jakość obsługi klienta w Twoje firmie i co warto udoskonalić?
  4. Jak możesz wyróżnić się na tle innych marek?
  5. Jakimi wartościami kieruje się Twoja marka?
  6. Czym Twoja firma różni się od konkurencji?
  7. Co chcesz i możesz pokazać odnośnie historii i życia Twojej firmy?
  8. Jak możesz sprawić aby Twoi klienci, pracownicy i potencjalni kandydaci polubili Twoją markę?
  9. Jak możesz zbudować emocjonalną więź z potencjalnymi kandydatami?
  10. Jak możesz budować zaufanie do Twojej marki – jej usług i jak produktów?
  11. Jakie możesz i chcesz stworzyć wydarzenia dla Twoich klientów, pracowników i kandydatów?
  12. Jak zbudujesz unikalny storytelling dla Twojej marki?

Aktualne trendy w zakresie budowania maki pracodawcy:

  1. Employer branding pełni funkcję strategiczną w firmie, to nie jest wymysł marketingowy.
  2. Jeżeli Twoja firma nie będzie miała określonej strategii komunikacji marki, to employer branding będzie drogi i nieczytelny dla kandydatów.
  3. Każdy lider w Twojej firmie jest odpowiedzialny za employer branding. Za jego jakość i spójność w każdym dziale.
  4. Ważna jest zawartość tego co Twoja firma chce komunikować. Warto zainwestować w storytelling oraz social media by komunikować się wprost w kandydatami.
  5. Duże znaczenie ma to co się dzieje wewnątrz Twojej firmy – skup się też na wewnętrznym employer brandingu.
  6. Koncentruj się na budowaniu społeczności.

Zastanów się również czy chcesz poznać jak robić skuteczny storytelling.

Artykuł zawiera treści pochodzące z przewodnika po super markach pracodawców w Polsce EB Book 2018 (dodatek Forbes). “Emocjonalny employer branding”.

Pozdrawiam,

Iwona Firmanty

Psycholog, Socjolog, Coach ICC, Trener biznesu

Może mogę Cię w czym wesprzeć?

Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Przeczytaj również: