Zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym może być nie lada wyzwaniem. Warto podjąć to wyzwanie, utrzymując w życiu harmonię, zdrowie psychiczne i fizyczne, motywację oraz dobre samopoczucie. Dzięki lepszemu zarządzaniu swoim harmonogramem odnajdujemy czas na to, co nas relaksuje i dostarcza energii do działania. Nasza praca staje się bardziej produktywna, zdecydowanie szybciej i łatwiej osiągamy zamierzone cele.
W pędzie codziennego życia trudno czasem stanąć i spojrzeć z perspektywy na role życiowe, ustalić (być może na nowo) priorytety, zaplanować (być może inaczej niż dotychczas) realizację założonych celów.
Szkolenie Work Life Balance może stać się miejscem i czasem na taki właśnie przystanek – na zastanowienie się, uświadomienie sobie lub przeformułowanie priorytetów oraz zaplanowanie działań w kierunku zyskiwania równowagi życiowej. Może to być też czas na potwierdzenie, że w równowadze tej jesteśmy.
Sprawdź swój poziom Work Life Balance: Test wraz z rozwiązaniem znajduje się na stronie: Rodzina i praca
Informacje o szkoleniu online:
- Termin: do ustalenia
Ten temat realizujemy również w formie:
- Szkolenia on-line w formule zamkniętej (dedykowanej dla konkretnej firmy/organizacji) – na zamówienie.
- Szkolenie otwarte stacjonarne.
- Sesji coachingowych: Coaching
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Zasadach work-life balance.
- Czynnikach, objawach i skutkach stresu.
- Kluczowych umiejętnościach pozwalających zarządzać sobą w czasie.
- Znaczeniu kompetencji inteligencji emocjonalnej i świadomego wpływu na swoje emocje.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Rozpoznawania i radzenia sobie z objawami i skutkami stresu.
- Zarządzania emocjami i stresem.
- Świadomego kształtowania równowagi pomiędzy pracą i życiem poza pracą.
Uczestnicy pogłębią kompetencje:
- Rozpoznawania swoich emocji i wyciągania z nich konstruktywnych wniosków.
- Konstruktywnego radzenia sobie ze stresem w życiu zawodowym i osobistym.
Program szkolenia online z zakresu Work Life Balance:
MODUŁ I. Czym jest Work Life Balance?
- Weryfikacja aktualnego stanu równowagi.
- Dlaczego ten temat zyskuje na popularności i dlaczego jest tak ważne to, by się nim zająć.
- Czym jest równowaga pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz jak ją zachować.
- Historia/ geneza koncepcji Work Life Balance.
- Czym jest Work Life Balance – definicja formalna i osobista.
- Błędne definicje Work Life Balance.
- Korzyści z racji dążenia do równowagi.
- Skutki braku równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
- Sposoby na zmianę nawyków w celu podniesienia jakości życia.
- Krąg wpływu na życie i zasady przejmowania kontroli.
- Moje role życiowe – koło życia.
MODUŁ II. Metody zarządzania czasem w kontekście Work Life Balance:
- Wyznaczanie celów czyli za co był oceniany Syzyf.
- Ustalanie priorytetów czyli Twój koszyk zadań zgodnie z pełnionymi rolami.
- Matryca D.Eisenhowera – czyli co jest ważne a co jest pilne?
- Multitasking czyli przeskakiwanie między zadaniami – skutki dla poczucia osobistej satysfakcji w kontekście work life balance.
- Delegowanie zadań – otrzymywania i zlecenia – arkusz check listy.
- Lista spraw nieskończonych.
- Planowanie dnia oraz tygodnia zgodnie z koncepcją work life balance.
- Rytuały przejścia – praca/dom.
MODUŁ III. Stres w Work Life Balance– jak sobie z nim radzić i łagodzić jego skutki :
- Reakcje organizmu na stres – psychosomatyczne, emocjonalne i poznawcze.
- Przyczyny stresu – arkusz przyczyn wraz z sugestiami uważności.
- Dobre nawyki w efektywności osobistej – poranne lub/oraz wieczorne rytuały.
- Budowanie odporności psychicznej a psychoneuroimmunologia.
- Wprowadzanie do RTZ – racjonalnej terapii zachowań.
- Sposoby na przemęczenie.
- Wprowadzenie do koncepcji CUD – zarządzanie stresem poprzez ciało, umysł i duszę – prezentacja sugerowanych technik.
MODUŁ IV: Sesja pytań i odpowiedzi.
- Osobisty przepis na dążenie do równowagi w życiu zawodowym i osobistym.