Zarządzanie stresem i emocjami

czyli jak skutecznie rozładowywać napięcie i planować efektywność zawodową

 

szkolenie na zamówienie

Na zamówienie

  • Poniższe szkolenie realizujemy również w formie konsultacji.

Każdy z nas doskonale zna momenty z swoim życiu, gdy presja terminów i ilości zadań powoduje, że władzę przejmują stres i emocje. Jesteśmy wtedy bardziej wycofani lub bardziej agresywni. Nie mając czasu nawet na małe przerwy zaczynamy pracować w systemie alarmowym. Nasze całe ciało staje się napięte. Spada nasza efektywność. Jak sobie z tym poradzić?

Cel szkolenia:

Doskonalenie umiejętności zarządzania własną energią, zadaniami, stresem i emocjami w pracy.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Możliwych źródłach napięć i emocji w pracy.
  • Technikach zarządzania stresem w pracy.
  • Technikach zarządzania emocjami w pracy.
  • Wybranych technikach planowania czasu, priorytetów i celów aby unikąć zbyt dużego napięcia.
  • Zweryfikują osobistych złodziei czasu i energii.
  • Zasadach radzenia sobie z „wampirami energetycznymi” w kontekście „złodzieji czasu”.
  • Radzenia sobie w trudnych i emocjonalnych sytuacjach w pracy.
  • Zasad przeciwdziałaniu frustracji i wypaleniu zawodowemu.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Prawidłowego określania i planowania celów.
  • Radzenia sobie z presją czasu i stresem.
  • Wypracowania i wykorzystania optymalnych dla siebie metod zarządzania sobą w czasie.
  • Identyfikowania własnych „złodziei czasu”, nieefektywnych nawyków, oszczędności poznawczej.
  • Radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Zarządzaniu stresem i emocjami.
  • Maksymalizacją własnej efektywności.
  • Planowaniem, realizacją celów i organizacją pracy.

Program szkolenia: 

DZIEŃ I

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników w zakresie radzenia sobie ze stresem i emocjami w pracy.

MODUŁ I. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Podstawy.

  • Dystres i eustres– kiedy pobudza (eustres) do działania a kiedy nas osłabia (dystres) – wykład interaktywny.
  • Emocje w pracy. Ich źródła i rola. Emocje podstawowe: szczęście, smutek, zdziwienie, złość, wstręt i strach – ich rola w naszym życiu. Omówienie koła emocji – ćwiczenie indywidulane.

MODUŁ II. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Samoświadomość.

  • Twój osobisty potencjał kolorystyczny – poznanie narzędzia test kolorów E.Hartmana. Różne kolory, różne zachowania i różne interpretacje tej samej rzeczywistości. W
  • System wartości – osobisty a zawodowy – co zrobić jeżeli są w sprzeczności i jak uniknąć frustracji? – arkusz wartości, case study, omówienie.
  • Twoja ścieżka kariery – motywacja i pasja do działania czy  frustracje i ryzyko wypalenia zawodowego?

MODUŁ III. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy.  Twoje aktualne zasoby.

  • Kwestionariusz przyczyn stresu i emocji w pracy– motywy działania, zasoby, czas, organizacja, zdrowie, relaks, emocje, konflikty-arkusz indywidualny, omówienie.
  • Kwestionariusz skali zmian życiowych T.Holmes/R.Rache – praca indywidualna, omówienie
  • Kwestionariusz psychosomatyka. Zatory energii w ciele, czyli do czego może doprowadzić blokowanie emocji i napięć- praca indywidualna, omówienie.

MODUŁ IV. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Efektywność osobista.

  • Zasada V. Pareto 80/20 czyli zasada jak określać swoje priorytety aby osiągnąć zakładane cele.
  • Lista spraw niedokończonych – ćwiczenie indywidulne.
  • Matryca Eisenhowera czyli jak zarządzać swoimi zadaniami w czasie aby skupić się na priorytetach i nie gasić pożarów – omówienie, ćwiczenie indywidualne.
  • Zasada 60/40 czyli jak planować zadania aby nie zwariować – omówienie, ćwiczenie indywiulane.
  • Asertywność w pracy czyli jak i kiedy odmówić aby realizować swoje cele i wykazać się współpracą zespołową – case study.

Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

DZIEŃ II.

Rozpoczęcie szkolenia, omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.
MODUŁ V. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Obniżanie stresu, czyli jak rozładowywać napięcie w pracy.

  • Stres w pracy, czyli jak postępować w trudnych sytuacjach?
  • Techniki uspokajające fizyczne reakcje na stres takich jak: pocenie się, drżenie dłoni, zaburzona emisja głosu, ucisk i suchość w gardle, ucisk w głowie, żołądku i klatce piersiowej.
  • Zdrowe odżywianie, czyli jak sobie pomóc a czego unikać w aspekcie zarządzanie stresem i emocji w pracy.
  • Zmysły. Rola zapachu, muzyki, koloru, czyli jak wykorzystywać nasze zmysły w zarządzaniu własną energią.
  • Uważność

MODUŁ VI. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Uwalnianie negatywnych emocji czyli o tym jak zarządzić energią emocji.

  • Trudne emocje w pracy – kiedy warto je pokazywać a jak nie dać się sprowokować?
  • Określanie skali emocji, czyli jak określić natężenie ładunku energetycznego.
  • Techniki zatrzymania emocji w pracy – omówienie wybranych technik takich jak: refarming, metoda 3×5, zatrzymania emocji, odliczania, zoomowania, banki świetlnej itp – ćwiczenie.
  • Techniki fizycznego rozładowania napięcia i emocji – ćwiczenia na zdenerwowanie, smutek, nagromadzenie problemów  czy nadmierne pobudzenie.
  • Trudne sytuacje i trudni ludzie – jak nie dać się sprowokować na spotkaniu firmowym, prezentacji, podczas oceny okresowej, rozmowy o efektach pracy.

MODUŁ VI. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Relacje interpersonalne.

  • Dbanie o siebie, czyli jak mówić czego potrzebujesz zanim zaczniesz oczekiwać?
  • Zasada wzajemności w przyjemności, czyli dlaczego i jak dbać o dobrą atmosferę w pracy?
  • Złodzieje czasu i energii, czyli jak określić co/kto jest złodziejem energetycznym?
  • Wybrane zasady radzenia sobie z wampirami energetycznymi, czyli jak uchronić się przed negatywną energią wampira aktora, wampira aspołecznego hedonisty, wampira narcyza, wampira obsesyjno-kompulsywnego, wampira paranoidalnego itp.

MODUŁ VII. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy. Autotrening w budowaniu odporności psychicznej.

  • Role player a archiwum „spraw załatwionych”, czyli jak zacząć żyć jutrem a nie tym co już się zdarzyło?
  • Tworzenie synapsy szczęścia, czyli czym i jak pobudzać pozytywną energię w swoim życiu.
  • Jak pobudzić osobistą motywację do pracy i koncentrować energię na work life balance?
  • Jak oddzielać pracę od domu – czyli jak nie przenosić napięć, stresu i emocji.

Podsumowanie szkolenia z zakresu stresu i emocji w pracy.

Czas trwania szkolenia: 2 dni

 

 

Trenerzy

Iwona Firmanty

Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Od ponad trzynastu lat prowadzi szkolenia i projekty oceny kompetencji dla biznesu. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Jest jedną z głównych i najbardziej uznanych specjalistek z zakresu typy osobowości zgodnie z metodologią DISC/kolory osobowości.

Iwona Firmanty

Dyrektor Zarządzająca/ Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Doświadczenie zawodowe:

  • Założyłam firmę Human Skills. wyróżnioną jako firma szkoleniowa 2019r. przez Gazetę Finansową.Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.Od kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu.
  • Prowadzę szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej.
  • Założyłam również  projekt motywacyjno–szkoleniowy dla kobiet –  Sukces Kobieta Biznesu. Główne cele tego projektu są skoncentrowane są wokół budowania projektów Women’s network, wzmacniania kobiecej siły, budowania własnej marki oraz kreowania wizerunku kobiet w biznesie dla takich firm jak: British American Tabacco Polska Sp. z o.o.; Otis Sp. z o.o., Carrier Chłodnictwo Polska Sp. z o.o., Carierr Polska Sp. z o.o., UTC Manufacturing Polska Sp. z o.o.; Procter&Gamble Sp. z o.o. i EDF Polska S.A.

Metody pracy:

  • W pracy na sali szkoleniowej lub podczas sesji indywidualnych, skupiam się na praktycznym przekazaniu sprawdzonych narzędzi.
  • Preferuję podejście holistycznie – uczestnicy moich szkoleń cenią możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym oraz prywatnym.
  • Moje szkolenia cenione są nie tylko za wysoką jakość merytoryczną, ale również za przyjazną atmosferę pracy przy jednoczesnym nakierunkowaniu na efektywność oraz przedstawianiu bogatej skrzynki narzędziowej.

Media:

  • Wywiady z moim udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens” i nie tylko. Występuje w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
  • Jestem współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.

Moje specjalizacje:

  • Typy osobowości zgodnie z metodologią Extended DISC oraz kolory osobowości.
  • Komunikacja interpersonalna i budowanie relacji interpersonalnych.
  • Sztuka wystąpień publicznych.
  • Budowanie własnej marki wewnątrz organizacji.
  • Zarządzanie emocjami i rozwój inteligencji emocjonalnej.
  • Zarządzanie stresem.
  • Trening dla trenerów wewnętrznych.
  • Executive coaching, Job/Work coaching, Life coaching, Team coaching.
  • Zarządzanie zespołami i współpraca zespołowa.
  • Skuteczny i zdrowy szef.
  • Projekty HR, w tym rekrutacje oraz realizacja projektów Assessment oraz Development Centre.
  • Szkolenia dla kobiet w projekcie Sukces Kobiety Biznesu.
  • Z pasji prowadzi zajmuje się tematem psychologii miłości.

Kwalifikacje:

  • Magister Psycholog.
  • Magister Socjolog kompetencji społecznych.
  • Certyfikowany Coach International Coaching Community.
  • Certyfikowany konsultant narzędzia diagnostycznego Extended DISC.
  • Certyfikowany facylitator metody POINTS OF YOU®

Prowadziłam projekty szkoleniowe dla takich firm jak:

Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., Essilor Optical Laboratory Polska Sp. z o.o., PSA Finance Polska Sp. z o.o, NIKON Polska Sp. z o.o., Iron Mountain Polska Sp. z o.o., Politechnika Wrocławska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, EDF Polska S.A.; Urząd Do Spraw Cudzoziemców; Ministerstwo Sprawiedliwości; Ministerstwo Skarbu Państwa; Ministerstwo Spraw Zagranicznych; Urząd Komunikacji Elektronicznej; Narodowy Bank Polski; Deutsche Bank; PZU S.A., T.U. Euler Hermes S.A; Royal Bank of Scotland; Open Finance; ING Lease, INTER POLSKA S.A.; MONDI Świecie S.A, Sony Poland Limited, PHILIPS Polska Sp. z o.o.; Robert Bosch Sp. z o.o., KGHM Polska Miedź S.A; 3M; IKEA S.A.; Bridgestone Stargard Sp. z o.o. Poland, INDITEX; Procter&Gamble Polska; NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Trec Nutrition Sp. z o.o. ; British American Tabacco Polska Sp. z o.o.

Opinie o szkoleniu

Najbardziej przyda mi się w pracy: „Kolory, jaki jestem; jak poradzić sobie z emocjami, z wampirami energetycznymi, część szkolenia związana z asertywnością, całą zdobytą wiedzę wykorzystam w pracy zawodowej. Zdobytą wiedzę zastosuję podczas rozmów z pracownikami, rozdzielania zadań, komunikować się bez zbędnych emocji. Nauczę się mówić NIE.”

Powyższe szkolenie z zakresu zarządzania stresem i emocjami trenerka przeprowadziła dla pracowników firm i instytucji tj.:  Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, Vistex Poland CEE, Zott Polska, Bombardier Trasportation, Sun Chemical, Südzucker Polska, Carrier Chłodnictwo Polska.

zamów szkolenie :

Zarządzanie stresem i emocjami

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.