Zarządzanie emocjami

Inteligencja emocjonalna polega na umiejętności dostosowania własnych emocji do danej sytuacji  oraz na ocenie stanów emocjonalnych innych osób i właściwych reakcji na nie. Niekoniecznie muszą to być cechy uspokajające własną nerwowość. Liczy się samokontrola – odpowiedni punkt widzenia oraz trzeźwa weryfikacja, jak się zachować, żeby konsekwencje dla obydwu stron były jak najbardziej korzystne. Inteligencja emocjonalna opiera się na dużej wiedzy o samym sobie, ale można nauczyć się świadomości własnej emocjonalności.

szkolenie na zamówienie

Na zamówienie

  • Poniższe szkolenie realizujemy również w formie szkolenia otwartego oraz w formie konsultacji.

Program szkolenia ZARZĄDZANIE EMOCJAMI Z ELEMENTAMI ROZWOJU INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ. Jak radzić sobie z emocjami w pracy, zrozumieć siebie i innych?

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Inteligencji emocjonalnej oraz jej roli  – w relacjach interpersonalnych, w wyznaczaniu i osiąganiu celów, w samorozwoju.
  • Zasadach rozwijania inteligencji emocjonalnej, jako umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
  • Sposobach na lepsze rozumienie siebie i innych.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Wykorzystywania w praktyce strategii i technik wyrażania emocji, kierowania emocjami oraz ich kontroli (skuteczne panowanie nad emocjami).
  • Samoregulacji swoich emocji.
  • Strategicznego wykorzystywania w życiu codziennym inteligencji emocjonalnej tak, by była ona użyteczna zarówno w pracy, jak i w relacjach osobistych.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Budowaniem satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
  • Samoświadomością i samoregulacją emocji.

Adresaci szkolenia:

  • Osoby na co dzień pracujące bezpośrednio z ludźmi.
  • Osoby chcące budować satysfakcjonujące relacje.
  • Osoby chcące rozwinąć swoją samoświadomość.
  • Osoby zainteresowane powyższym tematem i rozwojem osobistym.

Program szkolenia:

09:30 – 10:00  Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

10:00  – 11:30 Moduł I. Techniki zarządzania emocjami – samoświadomość.

  • Inteligencja emocjonalna a emocje podstawowe. Ćwiczenie rozpoznawania emocji podstawowych.
  • R.Plutchnik – diady emocjonalne w zarządzaniu emocjami. Omówienie.
  • Cztery kroki zarządzania emocjami. Omówienie.
  • Czułe punkty a zarządzanie emocjami. Ćwiczenie indywidualne, omówienie.
  • Wpływ emocji na neurobiologię. Omówienie casu.
  • Trzy mózgi człowieka a zarządzanie emocjami. Omówienie teorii P.MacLeana.
  • Budowanie świadomości -jak uczymy się wyrażania emocji. Omówienie.
  • Różnice indywidualne w postrzeganiu i zarządzaniu emocjami. Omówienie.
  • Emocje w naszym ciele i ich role – zarówno pozytywne, jak i negatywne.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:00 Moduł II. Techniki zarządzania emocjami – komunikacja i budowanie relacji.

  • Komunikacja interpersonalna z określonymi typami osobowości a zarządzanie emocjami. Omówienie i ćwiczenia praktyczne.
  • Budowanie zdrowych i spokojnych relacji z określonymi typami osobowości. Ćwiczenie indywidualne.

13:00-13:40 Przerwa na obiad

13:40–16:00  Moduł III. Techniki zarządzania emocjami. Narzędzia do radzenia sobie z emocjami w pracy.

  • Ćwiczenie związane z rozpoznawaniem stanu wewnętrznego a zarządzania emocjami.
  • Czy możliwe jest zarządzanie emocjami? Jak odróżnić fakty od własnych przekonań? Ćwiczenie. Omówienie.
  • Ćwiczenia praktyczne związane z zarządzaniem emocjami: podwójna dysocjacja, ćwiczenie mentalne, helikopter, RTZ, technika stop.
  • Techniki czyszczenia emocji.
  • Techniki kontroli emocji – smutku, lęku, złości,
  • Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb.
  • Techniki rozumienia emocji innych osób.
  • Techniki opanowania emocji podczas konfliktów.
  • Ćwiczenia fizyczne rozładowujące złość, smutek, poczucie obciążenia.

16:00 – 16:30  Podsumowanie szkolenia z zarządzania emocjami, sporządzenie indywidualnych planów rozwoju.

Zapraszamy do lektury wpisu na BLOGU:

Zarządzanie Emocjami. Kilka Wskazówek

Trenerzy

Iwona Firmanty

Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Od ponad trzynastu lat prowadzi szkolenia i projekty oceny kompetencji dla biznesu. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Jest jedną z głównych i najbardziej uznanych specjalistek z zakresu typy osobowości zgodnie z metodologią DISC/kolory osobowości.

Iwona Firmanty

Dyrektor Zarządzająca/ Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Doświadczenie zawodowe:

  • Założyłam firmę Human Skills. wyróżnioną jako firma szkoleniowa 2019r. przez Gazetę Finansową.Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.Od kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu.
  • Prowadzę szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej.
  • Założyłam również  projekt motywacyjno–szkoleniowy dla kobiet –  Sukces Kobieta Biznesu. Główne cele tego projektu są skoncentrowane są wokół budowania projektów Women’s network, wzmacniania kobiecej siły, budowania własnej marki oraz kreowania wizerunku kobiet w biznesie dla takich firm jak: British American Tabacco Polska Sp. z o.o.; Otis Sp. z o.o., Carrier Chłodnictwo Polska Sp. z o.o., Carierr Polska Sp. z o.o., UTC Manufacturing Polska Sp. z o.o.; Procter&Gamble Sp. z o.o. i EDF Polska S.A.

Metody pracy:

  • W pracy na sali szkoleniowej lub podczas sesji indywidualnych, skupiam się na praktycznym przekazaniu sprawdzonych narzędzi.
  • Preferuję podejście holistycznie – uczestnicy moich szkoleń cenią możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym oraz prywatnym.
  • Moje szkolenia cenione są nie tylko za wysoką jakość merytoryczną, ale również za przyjazną atmosferę pracy przy jednoczesnym nakierunkowaniu na efektywność oraz przedstawianiu bogatej skrzynki narzędziowej.

Media:

  • Wywiady z moim udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens” i nie tylko. Występuje w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
  • Jestem współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.

Moje specjalizacje:

  • Typy osobowości zgodnie z metodologią Extended DISC oraz kolory osobowości.
  • Komunikacja interpersonalna i budowanie relacji interpersonalnych.
  • Sztuka wystąpień publicznych.
  • Budowanie własnej marki wewnątrz organizacji.
  • Zarządzanie emocjami i rozwój inteligencji emocjonalnej.
  • Zarządzanie stresem.
  • Trening dla trenerów wewnętrznych.
  • Executive coaching, Job/Work coaching, Life coaching, Team coaching.
  • Zarządzanie zespołami i współpraca zespołowa.
  • Skuteczny i zdrowy szef.
  • Projekty HR, w tym rekrutacje oraz realizacja projektów Assessment oraz Development Centre.
  • Szkolenia dla kobiet w projekcie Sukces Kobiety Biznesu.
  • Z pasji prowadzi zajmuje się tematem psychologii miłości.

Kwalifikacje:

  • Magister Psycholog.
  • Magister Socjolog kompetencji społecznych.
  • Certyfikowany Coach International Coaching Community.
  • Certyfikowany konsultant narzędzia diagnostycznego Extended DISC.
  • Certyfikowany facylitator metody POINTS OF YOU®

Prowadziłam projekty szkoleniowe dla takich firm jak:

Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., Essilor Optical Laboratory Polska Sp. z o.o., PSA Finance Polska Sp. z o.o, NIKON Polska Sp. z o.o., Iron Mountain Polska Sp. z o.o., Politechnika Wrocławska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, EDF Polska S.A.; Urząd Do Spraw Cudzoziemców; Ministerstwo Sprawiedliwości; Ministerstwo Skarbu Państwa; Ministerstwo Spraw Zagranicznych; Urząd Komunikacji Elektronicznej; Narodowy Bank Polski; Deutsche Bank; PZU S.A., T.U. Euler Hermes S.A; Royal Bank of Scotland; Open Finance; ING Lease, INTER POLSKA S.A.; MONDI Świecie S.A, Sony Poland Limited, PHILIPS Polska Sp. z o.o.; Robert Bosch Sp. z o.o., KGHM Polska Miedź S.A; 3M; IKEA S.A.; Bridgestone Stargard Sp. z o.o. Poland, INDITEX; Procter&Gamble Polska; NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Trec Nutrition Sp. z o.o. ; British American Tabacco Polska Sp. z o.o.

Opinie o szkoleniu

"W przyjaznej atmosferze mogłam podzielić się sytuacjami, które wywołują u mnie stres zarówno w sferze zawodowej jak i prywatnej. Zrozumiała siebie – poznanie tego, co tak naprawdę mnie stresuje i z czego wynika moje napięcie, to było dla mnie bardzo ważne. Przeanalizowałam moje reakcje emocjonalne i poznałam skuteczne techniki radzenia sobie ze stresem. Pokazanie technik radzenia sobie w określonych sytuacjach.Całe szkolenie i wszystkie treści szkolenia były bardzo ciekawe. Pozytywne motywowanie siebie. Praca na emocjach i techniki radzenie sobie. Poczucie świadomości, że ruch jest tak ważny. Informacje związane z dbaniem o ciało w kontekście stresu. Ocena własnego stresu, własnych problemów. Ważne były techniki implozji."

Powyższe szkolenie z zakresu zarządzania stresem firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm jak: NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Narodowy Bank Polski, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwo Skarbu Państwa, Urząd Marszałkowski  Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Bank BPH S.A. Grupa GE Capital, PSA Finance Polska Sp. z o.o., Halcrow Group Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencja Rynku Rolnego, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Vistex Poland – CEE SP Z.O.O, CD PROJEKT S.A.,Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala, Nexteer Automotive Poland Sp. z o.o., Bank BGŻ BNP Paribas S.A.; Narodowy Fundusz Zdrowia.

zamów szkolenie :

Zarządzanie emocjami

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.