TRENING DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH

Jak planować i prowadzić szkolenia wewnątrz organizacji?
 

szkolenie na zamówienie

Na zamówienie

  • Poniższe szkolenie realizujemy również w formie konsultacji.

Nieustanne poszerzanie kompetencji oraz wiedzy niezbędnej do wykonywania przypisanych do danego stanowiska zadań to dziś nie tyle standard, co konieczność. W trakcie szkolenia wyposażymy trenera w profesjonalne narzędzia, dzięki którym prowadzone przez niego szkolenia staną się interesujące i przede wszystkim skuteczne. Odpowiedni sposób przekazywania informacji – dbałość o autoprezentację, wykorzystanie dodatkowych narzędzi i materiałów, jak również właściwe przygotowanie miejsca szkolenia pomogą osiągnąć sukces. To właśnie połącznie tych wszystkich czynników sprawi, że uczestnikom łatwiej będzie przyswoić i wykorzystać w codziennej pracy  wiedzę i doskonalone w czasie szkolenia umiejętności.

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Dynamice procesu grupowego i zjawiskach grupowych, takich jak m.in. normy i role grupowe.
  • Metodach uczenia się poprzez doświadczenie podczas prowadzonych szkoleń.
  • Sposobach zaangażowania uczestników, utrzymania i skupienia uwagi audytorium.
  • Metodach współpracy z grupą oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach na pozór nieprzewidywalnych.
  • Roli komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Efektywnego projektowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń.
  • Radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń (np. opór uczestników) i wystąpień.
  • Elastycznej adaptacji do zmieniającej się dynamiki grupy i innych okoliczności szkolenia.
  • Aktywnego słuchania.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Autoprezentacją.
  • Budowaniem relacji z grupą.
  • Kreowaniem wiarygodnego wizerunku profesjonalisty.
  • Prowadzeniem szkoleń dla trenerów wewnętrznych.

Program szkolenia:

DZIEŃ I

ROZPOCZĘCIE SZKOLENIA

  • Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.

TRENING DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH. WPROWADZENIE

  • Elementy treningu integracyjnego trenera z grupą szkoleniową (poznanie trenera z grupą i uczestników szkolenia pomiędzy sobą).
  • Przedstawienie programu szkolenia, planu, celów szkolenia.
  • Omówienie potrzeb szkoleniowych uczestników szkolenia.
  • Mini-wykład oraz praktyczne przećwiczenie zasad budowania kontraktu z grupą wraz z omówieniem. Przykłady.

MODUŁ I. PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ

  • Trójkąt kompetencji trenera (omówienie, ćwiczenie indywidualne, dyskusja).
  • Role trenera w procesie szkoleniowym.
  • Metoda Human Performance Improvement (HPI) w prowadzeniu szkoleń.
  • Warunki uczenia dorosłych podczas prowadzonych przez trenera szkoleń.
  • Cztery etapy uczenia się.
  • Piramida zapamiętywania.
  • Cykl Kolba i jak go wdrożyć w plan szkolenia.
  • Metody określania celów szkolenia przez trenera.
  • Dobór metod szkoleniowych do celów szkolenia/warsztatu/ wykładu.
  • Zarządzanie czasem szkoleniowym przez trenera podczas szkolenia.
  • Model efektywności szkolenia Kirkpatricka.
  • Ścieżka działań wzmacniających efekty szkolenia (prezentacja).
  • Normy etyczne jakie musi przestrzegać trener (prezentacja).

MODUŁ II. ZASADY PRZYGOTOWANIA SZKOLENIA OD STRONY TECHNICZNEJ

  • Materiały szkoleniowe (prezentacja możliwości).
  • Sprzęt audiowizualny (flip chart, rzutnik, projektor multimedialny itp. – ustawienie sprzętu a teren trenera).
  • Przygotowanie slajdów i flipów (prezentacja stylu amerykańskiego i standardowego wraz z trickami związanymi z czytelnością przekazywanych treści).
  • Przygotowanie sali szkoleniowej (jak zadbać o swój teren – praktyczna prezentacja możliwości.
  • Przygotowanie akcesoriów do ćwiczeń i gier – Mini-wykład o zasadach budowania ćwiczeń szkoleniowych wraz z praktycznym zastosowaniem wskazówek. Każdy uczestnik będzie poproszony o zaprojektowanie ćwiczenia, które zostanie omówione na forum grupy.
  • Najczęstsze błędy trenerskie (prezentacja).
  • Analiza SWOT dla trenera w organizacji (ćwiczenie indywidualne, omówienie).

MODUŁ III. NAJWAŻNIEJSZE UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKIE

  • Techniki zarządzania stresem przed i podczas szkolenia – Mini-wykład omawiający pojęcia eustresu i dystresu. Prezentacja technik radzenia sobie ze stresem na tydzień przed szkoleniem, na dzień przed szkoleniem oraz tuż przed drzwiami sali szkoleniowej.
  • Umiejętność aktywnego słuchania. Przypomnienie zasad parafrazy oraz siły pauzy (mini-ćwiczenie).
  • Mowa ciała trenera podczas prowadzenia szkolenia (przećwiczenie świadomej mowy ciała na forum grupy).
  • Rola głosu trenera podczas prowadzenia szkolenia (przećwiczenie na forum grupy poprawnej wymowy).

MODUŁ IV. TECHNIKI PROWADZENIA SZKOLEŃ

  • Zasady zdobywania zaufania grupy – prezentacja tricków trenerskich.
  • Skuteczny przekaz informacji oraz zasady utrzymania uwagi i zaangażowania uczestników.
    Miniwykład oraz prezentacja na forum obecnego, indywidualnego sposobu przekazywania treści. Analiza wystąpienia przez audytorium z praktycznym przećwiczeniem zasad feedbacku.
  • Chwalenie uczestników szkoleń przez trenera- prezentacja tricków trenerskich.
  • Kreatywne myślenie jako element elastyczności w pracy trenera (przećwiczenie pracy z grupą).
  • Zadanie do wykonania między dniami szkoleniowymi: Planowanie konspektu szkolenia.

Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia wraz omówieniem najważniejszych kwestii. Stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.

DZIEŃ II

Rozpoczęcie szkolenia wraz z omówieniem zadania domowego.

MODUŁ V. PREZENTACJE TRENERSKIE

  • Wystąpienia uczestników wykorzystujące w praktyce informacje zdobyte podczas pierwszego dnia. Ćwiczenie indywidualne, wystąpienia wraz  z nagraniem.
  • Sesja feedbackowa dla uczestników szkolenia.

MODUŁ VI. TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI PODCZAS SZKOLEŃ

Moduł oparty na przećwiczeniu poniższych sytuacji trudnych :

  • Pytania bez odpowiedzi.
  • Niezdyscyplinowana grupa.
  • Agresywny uczestnik.
  • Sytuacja kryzysowa.
  • Manipulacja ze strony uczestników.
  • Awaria sprzętu.
  • Przykłady uczestników.

Każdy uczestnik szkolenia dostanie przykłady związane z wyżej wymienionymi trudnymi sytuacjami. Każdy będzie poproszony o prezentację na forum preferowanego systemu radzenia sobie z takimi zdarzeniami. Omówienie i wypracowanie przez grupę najstosowniejszych metod.

MODUŁ VII. PRÓBKI SZKOLENIOWE

  • Trener w praktyce. Każdy z uczestników przeprowadzi próbkę szkoleniową na bazie wcześniej podanego tematu szkoleniowego.
  • Trener w boju – prezentacja na forum.

MODUŁ VIII. ANALIZA PREZENTACJI/NAGRAŃ

  • Omówienie wraz z feedbackiem ze strony trenera prowadzącego oraz grupy szkoleniowej.

Podsumowanie szkolenia, omówienie najważniejszych kwestii oraz stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.

Czas szkolenia: 2 dni

 

Trenerzy

Iwona Firmanty

Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Od ponad trzynastu lat prowadzi szkolenia i projekty oceny kompetencji dla biznesu. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Jest jedną z głównych i najbardziej uznanych specjalistek z zakresu typy osobowości zgodnie z metodologią DISC/kolory osobowości.

Iwona Firmanty

Dyrektor Zarządzająca/ Trener biznesu/ Psycholog/ Socjolog/Coach ICC

Doświadczenie zawodowe:

  • Założyłam firmę Human Skills. wyróżnioną jako firma szkoleniowa 2019r. przez Gazetę Finansową.Posiadam wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywałam w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.Od kilkunastu lat prowadzę szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu.
  • Prowadzę szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej.
  • Założyłam również  projekt motywacyjno–szkoleniowy dla kobiet –  Sukces Kobieta Biznesu. Główne cele tego projektu są skoncentrowane są wokół budowania projektów Women’s network, wzmacniania kobiecej siły, budowania własnej marki oraz kreowania wizerunku kobiet w biznesie dla takich firm jak: British American Tabacco Polska Sp. z o.o.; Otis Sp. z o.o., Carrier Chłodnictwo Polska Sp. z o.o., Carierr Polska Sp. z o.o., UTC Manufacturing Polska Sp. z o.o.; Procter&Gamble Sp. z o.o. i EDF Polska S.A.

Metody pracy:

  • W pracy na sali szkoleniowej lub podczas sesji indywidualnych, skupiam się na praktycznym przekazaniu sprawdzonych narzędzi.
  • Preferuję podejście holistycznie – uczestnicy moich szkoleń cenią możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym oraz prywatnym.
  • Moje szkolenia cenione są nie tylko za wysoką jakość merytoryczną, ale również za przyjazną atmosferę pracy przy jednoczesnym nakierunkowaniu na efektywność oraz przedstawianiu bogatej skrzynki narzędziowej.

Media:

  • Wywiady z moim udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens” i nie tylko. Występuje w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
  • Jestem współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.

Moje specjalizacje:

  • Typy osobowości zgodnie z metodologią Extended DISC oraz kolory osobowości.
  • Komunikacja interpersonalna i budowanie relacji interpersonalnych.
  • Sztuka wystąpień publicznych.
  • Budowanie własnej marki wewnątrz organizacji.
  • Zarządzanie emocjami i rozwój inteligencji emocjonalnej.
  • Zarządzanie stresem.
  • Trening dla trenerów wewnętrznych.
  • Executive coaching, Job/Work coaching, Life coaching, Team coaching.
  • Zarządzanie zespołami i współpraca zespołowa.
  • Skuteczny i zdrowy szef.
  • Projekty HR, w tym rekrutacje oraz realizacja projektów Assessment oraz Development Centre.
  • Szkolenia dla kobiet w projekcie Sukces Kobiety Biznesu.
  • Z pasji prowadzi zajmuje się tematem psychologii miłości.

Kwalifikacje:

  • Magister Psycholog.
  • Magister Socjolog kompetencji społecznych.
  • Certyfikowany Coach International Coaching Community.
  • Certyfikowany konsultant narzędzia diagnostycznego Extended DISC.
  • Certyfikowany facylitator metody POINTS OF YOU®

Prowadziłam projekty szkoleniowe dla takich firm jak:

Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., Essilor Optical Laboratory Polska Sp. z o.o., PSA Finance Polska Sp. z o.o, NIKON Polska Sp. z o.o., Iron Mountain Polska Sp. z o.o., Politechnika Wrocławska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, EDF Polska S.A.; Urząd Do Spraw Cudzoziemców; Ministerstwo Sprawiedliwości; Ministerstwo Skarbu Państwa; Ministerstwo Spraw Zagranicznych; Urząd Komunikacji Elektronicznej; Narodowy Bank Polski; Deutsche Bank; PZU S.A., T.U. Euler Hermes S.A; Royal Bank of Scotland; Open Finance; ING Lease, INTER POLSKA S.A.; MONDI Świecie S.A, Sony Poland Limited, PHILIPS Polska Sp. z o.o.; Robert Bosch Sp. z o.o., KGHM Polska Miedź S.A; 3M; IKEA S.A.; Bridgestone Stargard Sp. z o.o. Poland, INDITEX; Procter&Gamble Polska; NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Trec Nutrition Sp. z o.o. ; British American Tabacco Polska Sp. z o.o.

Opinie o szkoleniu

KAPSCH: Profesjonalizm trenera, praktyczne zadanie, odpowiedzi na pytania. Bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerki Iwony Firmanty. Aktywizacja grupy oraz ciekawe zadania realizowane w grupie. Szczególnie wartościowe dopasowanie treści szkolenia do potrzeb szkoleniowych. Elastyczne podejście do potrzeb grupy, charyzma trenera. Tematyka, zagadnienia, które można będzie wykorzystać w praktyce.
Ministerstwo Sprawiedliwości: Przedstawienie mechanizmów psychologii grupy. Szkolenie bardzo potrzebne dla osób prowadzących szkolenia. Praktyczne aspekty pracy trenera…jestem zadowolona z udziału w szkoleniu. Postawy interpersonalne i „tłumienie” ognisk w trakcie zajęć. Szkolenie zrealizowane na bardzo wysokim poziomie.
SKANSKA: Kompetentne przedstawienie omawianych zagadnień. Dobry przebieg szkolenia i atmosfera, kompetentny trener. Pozytywne i szczere podejście trenera do uczestników szkolenia.
SOMFY Sp. z o.o.: Przykłady z życia; omawianie ich radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach; zachowanie, język ciała; docieranie do różnych osobowości; wystąpienia przed audytorium i nagrania; sformułowania podkreślające doświadczenie.

Powyższe szkolenie z treningu dla trenerów wewnętrznych trenerka przeprowadziła dla pracowników firm i instytucji tj.: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Bank Zachodni WBK, PKP Energetyka, Stanley Black & Decker Polska, Kapsch Telematic Services, CAT LC Polska, TFP, Kabel Technik Polska, Kaeser Kompresoren, Pierre Fabrre Medicament, PKC Group, Frapol, YES Biżuteria, PGE GiEK, Adampol, Luxmed, Somfy, Innogy, Biofarm, Biuro Informacji Kredytowej, Viva Packaging, Toyota Material Handling, ArcelorMittal, Vistex Poland- CEE, IDEA MONEY, JAMP, VIGO System, Travel Office Management, Sąd Okręgowy w Warszawie, Winkelmann, Partner Serwis, Voss Automotive, Trefl.

zamów szkolenie :

TRENING DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.