18 grudnia, 2020

Stres i emocje. Jak dbać o duszę

Zarządzenie stresem i emocjami odbywa się również z poziomu Twojego postrzegania. Kluczem do sukcesu jest zadbanie o przekonania, które Ci służą, a nie ograniczają. Jak dbać o swoją duszę? W swoim artykule przedstawię Ci 6 wskazówek – wprowadź w swoje życie choć jedną i zobacz jakie zmiany wywoła w Twojej codzienności!

1. Zarządzaj swoimi przekonaniami.

Twój stres może brać się z Twoich przekonań. Przyglądaj się temu, czy Twoje przekonania na temat Ciebie i Twojej sytuacji są oparte na uczuciach i opiniach, czy na faktach. Pamiętaj, że przekonania negatywne skazują Cię na porażkę i paraliżują Twoją motywację. W związku z tym, zachęcam Cię do tego, żeby starać się zmieniać je na pozytywne.

Świetną metodą pracy nad przekonaniami jest RTZ, czyli Racjonalna Terapia Zachowań. Zapraszam Cię do zapoznania się z tym narzędziem.

2. Dokonuj przeramowań.

Nie istnieje coś takiego jak denerwująca lub stresująca sytuacja. Miałeś/aś kiedyś takie spostrzeżenie, że w znajdując się w tej samej sytuacji, jedna osoba zareagowała na nią z dystansem, a inna przejmowała się i przeżywała silne emocje? Pamiętaj, że doświadczasz subiektywnej interpretacji sytuacji, która jest neutralna. To od Ciebie zależy Twój sposób postrzegania tego, co Cię spotyka.

3. W sytuacjach, w których pojawiają się emocje, stosuj techniki uważności mindfullness.

  • Bądź tu i teraz – w czasie teraźniejszym.
  • Obserwuj, a nie działaj.
  • Staraj się uświadamiać sobie, co czujesz.
  • Zauważaj, dostrzegaj, ale nie oceniaj.

4. Świadome wybieraj to, o czym myślisz.

Staraj się wyszukiwać myśli automatyczne. Analizuj je i sprawdzaj, jak na Ciebie wpływają. Celowo dobieraj swoje myśli w taki sposób, aby czuć się dobrze. W sytuacjach dla Ciebie mniej pozytywnych, skupiaj się na korzyściach i wyciąganiu wniosków.

5. Czerp z nauki psychoneuroimmunologii.

Psychoneuroimmunologia to gałąź medycyny nowoczesnej, która bada wpływ stanu emocjonalnego na układ nerwowy i procesy odpornościowe. Okazuje się, że nasze samopoczucie może oddziaływać na stan naszego zdrowia.

Zachęcam Cię do zapoznania się z działalnością Fundacji “Dr Clown” oraz z filmem “Patch Adams” z 1998 roku. Będzie to dla Ciebie okazja, aby zobaczyć, w jaki sposób można wykorzystywać wiedzę z nauki, jaką jest psychoneuroimmunologia.

6. Skupiaj się na możliwościach, a nie ograniczeniach.

W trakcie ćwiczeń nad swoim umysłem, miej na uwadze własny rozwój i nastawiaj się na wyciąganie lekcji z codziennych sytuacji.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak dbać o swoją duszę, zapraszam na szkolenia Human Skills:

Szkolenia online:
Zarządzanie stresem w pracy
Zarządzanie emocjami w pracy. Rozwój inteligencji emocjonalnej.

Szkolenia stacjonarne – spotkajmy się w Warszawie:
Zarządzanie stresem w pracy
Zarządzanie emocjami z inteligencją emocjonalną.
Trening antystresowy i warsztat kontroli emocji

Pozdrawiam,
Iwona Firmanty
Coach ICC, Psycholog, Socjolog, Trener biznesu

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Ostatnie Wpisy

Social Media

Przeczytaj również:

Iwona Firmanty

Wartość feedback i ważność feedforward

Feedforward skupia się na przyszłości. Marshall Goldsmith, w swojej książce „What Got You Here Won’t Get You There”, przekonuje, że to właśnie feedforward powinien być głównym narzędziem w naszej praktyce życia zawodowego i osobistego, gdyż wzmacnia myślenie przyczynowo – skutkowe.

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak zbudować swoją markę w organizacji

Kreuj wizerunek profesjonalisty i buduj swoją markę wewnątrz organizacji. Kluczem jest świadomość własnych kompetencji, pewność siebie, asertywność, umiejętność autoprezentacji. Zastanów się, czy wiesz… : Jak

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak przygotować spotkanie biznesowe

Spotkania biznesowe są okazją do osiągania różnych celów. Poza skupianiem się na interesach stron, warto również świadomie kształtować komunikację interpersonalną. To dzięki spotkaniom na żywo

czytaj dalej »