20 grudnia, 2020

Jak zbudować swoją markę w organizacji

Kreuj wizerunek profesjonalisty i buduj swoją markę wewnątrz organizacji.

Kluczem jest świadomość własnych kompetencji, pewność siebie, asertywność, umiejętność autoprezentacji.

Zastanów się, czy wiesz… :

  1. Jak budować własną markę w organizacji?
  2. Jak komunikować swoje wartości i przekonania?
  3. Jak budować spójny wizerunek profesjonalisty?
  4. Jak zwiększać swoją zawodową pewność siebie?
  5. Jak rozwijać swoje kompetencje i umiejętności zawodowe?
  6. Jak zwiększyć efektywność realizacji celów zawodowych?

Poniżej znajdziesz kilka ważnych informacji.

  • Dlaczego budowanie własnego PR-u w organizacji jest skuteczną drogą do sukcesów zawodowych?

Jeżeli Ty nie sprzedasz samego siebie, to nikt inny tego nie zrobi za Ciebie. Tylko Ty masz świadomość Twoich celów, a przede wszystkim Twoich kompetencji. To Ty zebrałeś przez dotychczasowe swoje doświadczenie zawodowe zestaw umiejętności, które mogą być niezbędne dla Twojego pracodawcy.

  • Jak budować własną markę w organizacji, w której obecnie pracujemy?

Przede wszystkim należy się zastanowić, jaki wizerunek chcemy budować i zaplanować strategię działania.

Dlaczego warto znać odpowiedź na pytania co/dlaczego i jak?

Jeżeli będziesz znał odpowiedź na te pytania, to jest spora szansa, że będziesz bardziej widoczny dla Twoich odbiorców. Będąc dla nich bardziej czytelnym, być może będziesz dostawał szybciej to, czego potrzebujesz.

Jakie są najczęstsze błędy w budowaniu osobistej marki?

Najczęściej, jest to strzelanie po omacku, brak konsekwencji i spójności w budowaniu swojej marki. Na szkoleniu z zakresu budowania własnej marki, pokazujemy liczne przykłady, w jaki sposób można sobie samemu zaszkodzić.

  • Jak system wartości, autentyczność i spójność ma wpływ na budowanie własnej marki?

Kluczowym aspektem w budowaniu Twojej marki w organizacji jest bycie spójnym z wyznawanymi przez siebie wartościami. Wielu pracodawców obecnie rekrutuje pracowników i oprócz kompetencji i doświadczenia, biorą pod uwagę zbieżność wyznawanych wartości. Łatwiej się wtedy buduje atmosferę i zgrany zespół.

  • Dlaczego jest ważna spójność między tym, co robimy, a co komunikujemy w naszym otoczeniu?

Ważna jest umiejętność oddzielenia Twojego prywatnego punktu widzenia od tego, który jest Twoim zawodowym. Na czas, na który świadomie zawarłeś umowę ze swoim pracodawcą, jesteś jego ambasadorem. Masz prawo widzieć słabości Twojego pracodawcy, ale już co innego, jeżeli będziesz o nich rozmawiał. Wyobraź sobie, że ktoś usłyszy Twoją prywatną wypowiedź np. w stołówce firmowej, a jeszcze przed chwilą był z Tobą na spotkaniu z szefem i słyszał, że mówisz zupełnie coś innego. Jak myślisz, jaki swój wizerunek zbudujesz?

  • Jaki wpływ na nasz osobisty “personal branding” mają nasze cele prywatne i zawodowe?

Jeżeli nie wiesz czego chcesz, dostaniesz to, czego się najbardziej obawiasz. Dlaczego? Bo właśnie o tym myślisz.

Jeżeli w pracy będziesz wykonywał zadania, które nie przybliżają Cię do realizacji Twoich celów prywatnych, to wcześniej czy później spadnie Twój zapał, chęć do rozwoju kompetencji i pogłębiania wiedzy z danego zakresu.

Nawet jeżeli aktualnie wykonujesz zawodowo zadania, które nie są spójne z tym co chcesz robić, to skup się na tym, że dzięki nim otrzymujesz wynagrodzenie, które pozwala Ci opłacać rachunki itp. Umów się sam ze sobą przez jaki okres chcesz pracować w danym miejscu i zaplanuj zmianę. Być może zwalniając dane stanowisko, dasz firmie szansę zatrudnić kogoś bardziej dopasowanego.

  • My jako produkt a nasza grupa odbiorcza, czyli „jak Cię widzą tak Cię piszą”.

Zastanów się, kto w Twoim miejscu pracy jest osobą, która ma wpływ na postrzeganie Ciebie jako marki? To, w jaki sposób komunikujesz się z daną osobą, jak reagujesz na jej potrzeby, jak informujesz ją o progresie realizowanych zadań.

  • Jaki wpływ na budowanie naszego wizerunku ma znajomość elementarnych zasad dress-code i savoir-vivre?

Świadomość zasad savoir – vivre, adekwatnego dress code’u w danym środowisku, zasadniczo ułatwia każdemu z nas bycie odbieranym jako osoba świadoma w zakresie budowania własnego wizerunku. Obycie w danym środowisku i dopasowanie się do naszej grupy odbiorczej wpływa na postrzeganie nas jako osób pasujących do „stada”. Lubimy ludzi do nas podobnych, a tym bardziej takich, jakimi sami chcemy się stać. Odrzucamy osoby, które różnią się od nas. Jeżeli chcesz świadomie budować swoją markę, oceń poziom własnej kindersztuby i uzupełnij, lub zaktualizuj informacje. Na szkoleniu z etykiety i savoir – vivre dowiesz się wielu ciekawych niuansów, których być może długo można szukać w rozlicznych publikacjach.

  • Czemu warto zaczynać od “dlaczego?” – metodologia Simona Sinka.

Simon Sinek w bardzo ciekawy i przystępny sposób wyjaśnił, że powód, dla którego ktoś ma coś zrobić, jest ważniejszy niż co i kto. Zastanów się, dlaczego chcesz być postrzegany jako silna marka w danym temacie, w danej specjalizacji? Co Ci to daje? Uwierz w swoje kompetencje, by inni mogli zrobić to samo.

  • Jak wyróżnić się na tle innych silnych marek? Twoje osobiste EPU.

W firmie, w której pracujesz, z pewnością jest wielu kompetentnych i utalentowanych ludzi. Twoim zadaniem jest znaleźć w sobie swoją wyjątkowość. EPU to skrót od element przyciągający uwagę. Na szkoleniach z autoprezentacji i wystąpień publicznych uczestnicy pracują przed kamerą, przedstawiając go audytorium. Wydaje się to łatwym zadaniem, ale nie zawsze takim jest. Zastanów się co jest Twoim EPU w zakresie Twojej własnej marki. Co może szczególnie zainteresować Twoja grupę odbiorczą?

  • Jak w codziennej pracy chwalić się swoimi osiągnięciami, kompetencjami i doświadczeniem?

Kluczowe jest to, abyś pamiętał o budowaniu własnej marki w organizacji każdego dnia. Nie chodzi o to, abyś biegał po firmie z billboardem reklamującym własną osobę. Ważne jest to, jak wyróżnisz się podczas spotkań, wystąpień, prezentacji.

Uważaj na media społecznościowe. Zweryfikuj spójność w wizerunku jaki budujesz w firmie, a jaki masz na portalach. Zadbaj o to, by treści które publikujesz czy komentujesz, były widoczne dla właściwego audytorium. Nie upubliczniaj niczego, co może przeczytać człowiek, który może mieć realny wpływ na Twoją karierę. Nawet jeżeli ten ktoś nie ma czasu na czytanie tego co robisz, to z pewnością znajdą się jakieś urocze ptaszki, dzielące się wyszukanymi sensacjami.

  • Jak stosować zasadę wzajemności i budować sieć Twoich ambasadorów?

Mądrze zarządzaj zasadą wzajemności. Pomagaj innym, kiedy o to proszą, lub widzisz, że tego potrzebują. Pokazuj jak działa wędka, ale nie łów za nich rybek. Dziel się wiedzą i patrz, czy te osoby odwzajemniają się tym samym. Jeżeli możesz, przekazuj informacje o kompetencjach jednej osoby do drugiej. W zasadzie wzajemności do trzech razy sztuka – jeżeli wspierasz kogoś, a ten ktoś tylko bierze, to przyjrzyj się tej relacji.

Z pewnością wiesz, jak działa marketing szeptany. Zadbaj o to, by mówiono to Tobie to, co jest spójne z wizerunkiem profesjonalisty jaki chcesz budować.

  • Jak ocenić swój potencjał zawodowy – mocne strony i obszary do rozwoju.

Zacznij od najprostszego narzędzia jakim jest analiza SWOT Twojej własnej osoby. Na szkoleniu z zakresu budowania własnej marki w organizacji, dodatkowo ustalamy siły hamujące i siły wspierające. Uczestnicy otrzymują również uniwersalny arkusz oceny kompetencji.

Warto zadbać o przygotowanie planu działania pod kątem indywidualnej strategii marki osobistej. To co może być dobre dla Ciebie, nie musi być dobre dla kogoś innego.

Więcej informacji uzyskasz na szkoleniu Personal Branding. Budowanie własnej marki.

Pozdrawiam serdecznie,

Iwona Firmanty

Trener biznesu, Psycholog, Socjolog, Coach ICC

iwonafirmanty@humanskills.pl

Może mogę Cię w czym wesprzeć?

Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Przeczytaj również: