13 lutego, 2020

Wybrane metody łagodzenia stresu

Czy w Twoim życiu dominuje ciągłe napięcie i pośpiech? Już dziś zacznij dbać o swoje lepsze jutro i wypróbuj wybrane metody łagodzenia stresu, które przedstawię Ci w swoim artykule. Pamiętaj, że zablokowane emocje mogą być źródłem rożnych dolegliwości. Działają niczym trucizna, która wpływa na Twoje zdrowie. Zmęczenie, ból głowy, skłonność do przeziębień, bóle kręgosłupa, sztywność karku, wysypki, wypadające włosy – to tylko niektóre z łagodnych skutków nagromadzonych, zabójczych emocji.

Gdy jesteś w ciągłym napięciu, to naturalne, że zaczynasz czuć się źle fizycznie. W takiej sytuacji należy jednak zaopiekować się sobą i zadbać o swoje samopoczucie, stosując metody łagodzenia stresu.

Oto przykłady zdrowych form obniżania hormonów stresu we krwi:

  1. Ruch – wysiłek fizyczny wytwarza więcej endorfin, które działają jako substancje przeciwbólowe i przyniosą Ci ulgę. W pracy możesz: pochodzić po klace schodowej; pobiegać po schodach; poskakać w toalecie; przejść się na chwilę do sklepu, przenieść jakieś dokumenty do innego działu, zgnieść stare gazety, pognieść piłeczkę antystresową. Rozejrzy się po Twoim otoczeniu – z pewnością znajdziesz inspiracje. Jeżeli na co dzień towarzyszy Ci mocny stres, to koniecznie dzień zaczynaj lub kończ uprawianiem jakiegoś sportu. Nawet 30 minut już poprawi stan Twojego zdrowia.
  2. Świadome oddychanie – obniża poziom adrenaliny. Odejdź od biura, wyjdź na dwór lub udaj się do najbardziej spokojnego zakątka w firmie. Weź głęboki wdech nosem, zatrzymaj powietrze w płucach na 3 sekundy i powoli wypuszczaj ustami. Dodaj do tego wizualizację, że wraz z wydychanym powietrzem, wypuszczasz z ciała i myśli całą negatywną energię.
  3. Krzyk – rozładowuje napięcie. Oczywiście rób to w bezpiecznym dla Ciebie miejscu – w Twoim samochodzie, oddalonej części biura, na klatce schodowej itp. Jeden mocniejszy krzyk może przynieść Ci ulgę.
  4. Płacz – zbyt często interpretowany jako słabość, tymczasem przynosi poczucie ulgi, rozluźnia mięśnie twarzy. Jeżeli Twój płacz przejdzie w głęboki, taki prosto z brzucha, to tym szybciej rozluźnisz spiętą w wyniku stresu przeponę. Nie zachęcam Cię oczywiście do płaczu na forum, ale w bezpiecznym dla Ciebie miejscu.
  5. Zaufana osoba – gdy jesteś wśród bliskich osób, Twój mózg zaczyna produkować więcej endorfin (Twojej osobistej szczepionki szczęścia). Inna osoba pozwala też spojrzeć na Twoje sprawy z innej perspektywy. Nie bądź sam ze swoim stresem. Rozmawiaj szczerze o tym co się dzieje. Jeżeli tego nie zrobisz, to albo nagromadzisz w sobie spory „śmietnik” emocjonalny albo zaczniesz go uwalniać najmniej odpowiedni sposób – agresja słowna, agresja fizyczna, zachowania bierno-agresywne (złośliwe) itp.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak łagodzić stres, zapraszam na szkolenia Human Skills:

Szkolenia online:
Zarządzanie stresem w pracy
Zarządzanie emocjami w pracy

Szkolenia stacjonarne – spotkajmy się w Warszawie:
Zarządzanie stresem w pracy
Zarządzanie emocjami z inteligencją emocjonalną

Pozdrawiam,
Iwona Firmanty
Coach ICC, Psycholog, Socjolog, Trener biznesu

Może mogę Cię w czym wesprzeć?

Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Iwona Firmanty

Iwona Firmanty

PSYCHOLOG, SOCJOLOG, TRENER, COACH ICC. WŁAŚCICIELKA FIRMY SZKOLENIOWEJ HUMAN SKILLS ORAZ PROJEKTU SUKCES KOBIETY BIZNESU

Zostaw Komentarz

Przeczytaj również:

jak delegować zadania
Iwona Firmanty

Jak delegować zadania?

Nie wszyscy menedżerowie wiedzą jak delegować zadania swoim pracownikom. Bywa, że działają zbyt chaotycznie i bez właściwych założeń. Delegowanie zadań i odpowiedzialności jest jednym z

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Jak odnosić swoje sukcesy?

Poznaj wskazówki do tego jak odnosić sukcesy, wzmacniaj swój potencjał. Przeczytaj o wynikach ciekawego badania psychologicznego nad tym, jak przekonania o tym, czym jest inteligencja, wpływają na zachowanie.

czytaj dalej »
Iwona Firmanty

Wartość feedback i ważność feedforward

Feedforward skupia się na przyszłości. Marshall Goldsmith, w swojej książce „What Got You Here Won’t Get You There”, przekonuje, że to właśnie feedforward powinien być głównym narzędziem w naszej praktyce życia zawodowego i osobistego, gdyż wzmacnia myślenie przyczynowo – skutkowe.

czytaj dalej »